مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 09:582019-10-30سياسي

«الواح هخامنشی» در موزه قزوین به نمایش گذاشته می شوند


 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: تعدادی از الواح هخامنشی که وارد ایران شده است تا پایان سال به موزه شهر قزوین منتقل می شود و مورد بازدید عموم قرار می گیرد.

- امیر ارجمند - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین - در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به الواح هخامنشی که به ایران واترد شده است، تصریح کرد: الواح هخامنشی شامل بیش از 30 هزار لوح بود که در سال 1314 بر اساس مصوبه دولت از طریق کشتی به مؤسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو فرستاده شد و سال 1316 به آنجا رسید، بر آن اساس قرار بود در مدت سه سال بررسی های کارشناسی و مطالعات روی این الواح انجام و به ایران برگردانده شود.

وی تأکید کرد: چند سال نخست که این اقدام انجام نشد، اما با پیگیری ها بخشی از الواح در سال 1327 به ایران برگردانده شد، بخشی نیز در سال 1350، همچنین بخش دیگری از آن ها در سال 1383 به ایران برگردانده شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: بعد از پیگیری های فراوان 1700 لوح هخامنشی به موزه ملی کشور بازگردانده شده است که با توجه به اهمیت بازدید آن برای همه مردم کشور موضوعی مطرح شد تا با شرایط آسانی بتوان امکان بازدید مردم استان ها را از آن آثار ارزشمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«الواح هخامنشی» در موزه قزوین به نمایش گذاشته می شوند

«الواح هخامنشی» در موزه قزوین به نمایش گذاشته می شوند