مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 08:512019-10-30پزشكي

اهدای اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در اراک


اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در اراک برای کمک به بیماران نیازمند اهدا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ؛ مرکز اراک؛ مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این بیمار یک زن 47 ساله اهل اراک است که بر اثرحادثه رانندگی دچار کاهش سطح هوشیاری شده و در حالت نباتی فرو رفته است.

چقایی افزود: این بیمار دارای کارت اهدای عضو بود و خانواده وی نیز با اهدای اعضای بدنش در سطح بافت و ارگان ها برای بیماران نیازمند موافقت کردند.

او گفت: بیمار مرگ مغزی شده صبح امروز از بیمارستان ولیعصر(عج) اراک برای انجام عمل های پیوند به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد و هنوز اطلاعات اهدای بافت و ارگان های این بیمار اعلام نشده است.

مسئول مرکز شناسایی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: این بیمار مرگ مغزی شده متاهل و دارای 2 فرزند است و موافقیت خانواده وی برای اهدای عضو نشان از درک عمیق آنان از مقوله همنوع دوستی و اهمیت زندگی بخشی به بیماران است.

چقایی در ادامه گفت: اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی بافت های بدن از جمله پوست، و همچنین قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در اراک

اهدای اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در اراک