مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آبان 1398 ساعت 21:362019-10-29اقتصادي

افزایش 30 درصدی تولیدات مواد معدنی در همدان


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: میزان تولیدات معدنی 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته است.

- محمد خاکی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در اغلب تولیدات معادن همدان که به خارج از استان ارسال می شود فرآوری اولیه صورت می گیرد اظهار کرد: در دیگر تولیدات معدنی مانند شن و ماسه که در استان مصرف می‎شود نیز فرآوری اولیه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه موادی مثل سنگ آهن و سنگ آهک در استان میکرونیزه می شوند افزود: در حال حاضر تقریبا صادرات مواد خام معدنی از استان وجود ندارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: تمام کارخانه های مصرف کننده تولیدات معدنی در استان وجود ندارد و هیچ یک از استان های کشور نیز چنین قابلیتی ندارند.

وی با اشاره به اینکه ازندریان همدان به عنوان هاب سیلیس در کشور شناخته شده است ادامه داد: 35 واحد فرآوری دانه بندی سیلیس در ازندریان مستقر است و به عنوان برند در غرب کشور مطرح است.

خاکی با بیان اینکه سیلیس همدان برای مصارف شهرک‎های صنعتی، شیشه و بلور و کریستال اغلب در کشور استفاده می شود تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت معادن استان خوب و رو به بهبود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی تولیدات مواد معدنی در همدان

افزایش 30 درصدی تولیدات مواد معدنی در همدان