مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آبان 1398 ساعت 20:332019-10-29اقتصادي

تنش بی آبی در پر آبی


فروردین ماه سال جاری در سراسر کشور به ویژه شهرستان بروجرد بارندگی خوبی داشتیم اما برخلاف تصوراتی که شکل گرفت مبنی بر اینکه دیگر از سال های خشکسالی خارج و به ترسالی وارد شده ایم در منابع زیرزمینی خبری از آب چندانی نیست.

- بروجرد با وجود 300 میلیون متر مکعب آب رودخانه و روان آب، همچنان با کمبود آب دست وپنجه نرم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی رغم اینکه امسال بارندگی های خوبی در استان لرستان و شهرستان بروجرد اتفاق افتاد ولی منابع زیرزمینی شهرستان آب زیادی ندارند.

البته برداشت های بی رویه از منابع آبی و حفر چاه های غیرمجاز توسط کشاورزان که اغلب غیربومی هستند از سوی دیگر معضل بی آبی را تشدید می کند.

بحران آب آن گونه که باید جدی گرفته نمی شود مسعود فلاح ظهر -معاون عمرانی فرمانداری بروجرد- در این باره، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ایران بحران آب آن گونه که باید جدی گرفته نمی شود.

وی تصریح کرد: با گرم شدن کره زمین، ته کشیدن سفره های آب زیرزمینی، افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش میزان مصرف، بحران آب جدی شده است.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصرف و برداشت بی رویه آب از چاه های کشاورزی وجود دارد برنامه ای به منظور صرفه جویی در مصرف آب در بروجرد وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش بی آبی در پر آبی

تنش بی آبی در پر آبی