مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آبان 1398 ساعت 07:572019-10-29سياسي

شرایط اعطای «مرخصی» به زندانیان مشهور


اغلب حضور و عدم حضور محکومانی با چهره های مشهور و سرشناس در زندان برای مردم اهمیت بالایی پیدا می کند و در نتیجه در اذهان عمومی این سوال مطرح می شود که این زندانیان در چه شرایطی می توانند به مرخصی بروند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، تاثیر بالای مرخصی رفتن زندانیان را می توان در مواردی دید که افراد زندانی اغلب از چهره های مشهور و سرشناس هستند و حضور و عدم حضورشان در زندان برای افکار عمومی از اهمیت بالایی برخوردار می شود؛ از حضور یافتن یا نیافتن شهرام جزایری در زندان و  مرخصی رفتن محمدرضا رحیمی معاون اول دولت گذشته گرفته تا ماجرای مرخصی مهدی هاشمی و این روزها مرخصی حسین فریدون برادر رییس جمهوری(هرچند که البته تکذیب شد) از جمله این مصادیقی هستند که در فضای عمومی جامعه درباره آن بسیار سخن گفته می شود.

مقامات و مسؤولان قضایی هم همیشه در برابر این گونه ابهامات بر این نکته تأکید داشته اند که اعطای مرخصی به زندانیان تابع ضوابط و قواعد مختص به خود است.

بنابراین با این اوصاف؛ این پرسش مطرح می شود که نگاه نهاد قضایی کشور ما به موضوع مرخصی زندانیان و شرایط اعطای آن چگونه است و تحت چه شرایطی و با چه ضوابطی به زندانیان مرخصی اعطا می شود و این موضوع در کدام قانون مورد توجه قرار گرفته است؟ قاضی ناظر اعطای مرخصی به زند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط اعطای «مرخصی» به زندانیان مشهور

شرایط اعطای «مرخصی» به زندانیان مشهور