مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آبان 1398 ساعت 08:102019-10-28پزشكي

ترشی، اشتهای افراد چاق را زیاد می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اصغر فرهادغیبی متخصص تغذیه با اشاره به شیوع بیماری هایی هم چون سرما خوردگی، آنفلولانزا، آلرژی و دیگر بیماری ها در فصل های سرد پاییز و زمستان، - یک متخصص تغذیه با بین این که مصرف ترشی جات باعث تحریک راه های تنفسی و ایجاد سرفه در افراد بیمار می شود، گفت: خوردن ترشی برای افراد سالم مانعی ندارد، اما باعث افزایش اشتهای افراد چاق و دارای اضافه وزن می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اصغر فرهادغیبی متخصص تغذیه با اشاره به شیوع بیماری هایی هم چون سرما خوردگی، آنفلولانزا، آلرژی و دیگر بیماری ها در فصل های سرد پاییز و زمستان، اظهار کرد: اولین اقدام در پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار، رعایت بهداشت فردی است.

وی افزود: با شستشوی فراوان دست ها، اجتناب از دست دادن و روبوسی با افراد بیمار و اجتناب از استفاده مشترک از وسایلی هم چون حوله و ظروف غذا، می توان انتقال بیماری در فصل های سرد را کاهش داد.

وی با تاکید بر نقش مهم تغذیه در پیشگیری از بیماری های واگیردار، بیان کرد: با تغذیه ی مناسب و سالم، سیستم ایمنی بدن تقویت شده و از تکثیر ویروس ها و میکروب ها و ایجاد بیماری در بدن جلوگیری می شود که در این راستا مصرف مواد سرشار از ویتامین c.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترشی، اشتهای افراد چاق را زیاد می کند

ترشی، اشتهای افراد چاق را زیاد می کند