مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آبان 1398 ساعت 06:132019-10-28اقتصادي

کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی با حمایت از شرکت های فناور


معاون امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور حمایت از شرکت های فناور و نوآور را از راهکارهای مهم جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی ذکر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فریبا فهیم یحیایی در سفر به یزد و دیدار با ریس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان، این سازمان را یکی از حامیان مهم پارک های علم و فناوری در کشور دانست و گفت: از پارک های علم و فناوری انتظار می رود با شناسایی مشکلات و مزیت های استان و انعکاس آن با واحدهای فناور و نوآور نسبت به رفع مشکلات توسعه ای استان ها تلاش کنند.

وی داشتن الگوهای مشخص درآمدزایی را برای پارک های علم و فناوری ضروری دانست و گفت: توانمندسازی مجموعه پارک در نهایت منجر به توانمندسازی استان ها خواهد شد.

فهیم یحیایی با انتقاد از این که در سال های اخیر گرایش پارک ها عموماً به سمت استقرار شرکت ها و اجاره داری رفته است، اظهار کرد: در حال حاضر چیزی حدود 50 درصد درآمد پارک ها از محل اجاره داری است در حالی که اگر این شرکت ها رشد کنند از محل فروش دانش فنی می توان منبع درآمد مناسبی برای پارک ها ایجاد کرد.

وی افزود: خوشبختانه این روند در سال های اخیر در حال اصلاح شدن است اما لازم است پارک های علم و فناوری برای واحد های مستقر الگوهای توانمند سازی و درآمد سازی داشته باشند و ضمن شناسایی مزیت های هر استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی با حمایت از شرکت های فناور

کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی با حمایت از شرکت های فناور