مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آبان 1398 ساعت 07:342019-10-27اقتصادي

سقز دارای 1977 موقوفه و رقبه است/ثبت دو وقف جدید در سال جاری


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز گفت: در حال حاضر 372 موقوفه و هزار و 605 رقبه در این شهرستان به ثبت رسیده است.

- جهاندار امجدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: دو قطعه زمین توسط وارثان محمدامین شکری و حسام الدین خواله در سال جاری برای احداث مسجد زنان و مسجد وقف شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 22 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی به مساجد کمک شده است، افزود: موقوفات حاج صالح اخوان، ملا ابراهیم، حسن نامداری، محمد رحیم و محمدکریم، نورالنساء خانم و محمود بیگ قوخ از موقوفات شاخص شهرستان سقز هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سقز ادامه داد: کمک به فقرا و نیازمندان، کمک به ایتام و افراد بی سرپرست، کمک به مساجد و اماکن مذهبی، کمک به دانش آموزان و کمک به تامین جهیزیه افراد بی بضاعت از جمله نیازهای روز جامعه به وقف های جدید است.

امجدی یادآور شد: تربیت 780 حافظ قرآن، برگزاری مسابقه های اذان، ابتهال و تواشیح، حفظ، قرائت و ترتیل و مفاهیم قرآن، اخذ سند مالکیت برای موقوفات و آموزش و فعال سازی چهار انجمن یاور وقف از جمله اقدامات این اداره بوده است.

وی به اقدامات اجرای نیت واقفان اشاره کرد و بیان کرد: از محل نیت واقفان بیش از یک میلیارد و 600 هزار ریال برای هزینه های ضروری مساجد و تعمیر رقبات صرف و همچنین بیش از یک میلیارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقز دارای 1977 موقوفه و رقبه است/ثبت دو وقف جدید در سال جاری

سقز دارای 1977 موقوفه و رقبه است/ثبت دو وقف جدید در سال جاری