مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آبان 1398 ساعت 10:182019-10-26بين الملل

دیدار رییس بنیاد سعدی با سفرای کشورهای فارسی زبان در تهران


نشستی با هدف افزایش گستره آموزش زبان فارسی، تسهیل آن میان کشورهای نزدیک از جهت فرهنگی، هم افزایی با سفرا و دیپلمات های فارسی زبان و فارسی گوی مستقر در تهران در بنیاد سعدی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، بنیاد سعدی میزبان نشستی با شماری از سفیران فارسی زبان و فارسی گوی مقیم تهران؛ شامل سفیر قزاقستان، قطر، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، همچنین نمایندگان سفرای پاکستان، فلسطین، تاجیکستان و عراق و سیدعلی پاکدامن مدیر کل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه و با هدف هم افزایی در زمینه آموزش زبان فارسی بود.

رییس بنیاد سعدی در این نشست با اشاره تاریخچه تاسیس بنیاد سعدی گفت: این بنیاد حدود 8 سال پیش تاسیس شد و در مقایسه با موسسه گوته و انجمن فرهنگی بریتانیا که نهادهای متناظر آن در آموزش زبان های آلمانی و انگلیسی هستند جوان است.

غلامعلی حدادعادل افزود: دلیل تاسیس بنیاد سعدی این بود که متوجه شدیم آموزش زبان به غیرهم زبانان تخصص ویژه ای است، باید اهتمام خاصی نسبت به این موضوع داشت و از متخصصان استفاده کرد؛ در پی این امر اساسنامه بنیاد سعدی نوشته شد و پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، با سه معاون اداری و مالی، آموزش و پژوهش و بین الملل و همچنین حدود 50 نفر نیروی متخصص در زمینه آمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس بنیاد سعدی با سفرای کشورهای فارسی زبان در تهران

دیدار رییس بنیاد سعدی با سفرای کشورهای فارسی زبان در تهران