مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آبان 1398 ساعت 07:462019-10-26سياسي

همنشینی کتاب های دینی در سرزمین جنگ های دینی


نمایشگاه کتاب بلگراد در حالی عرصه عرضه کتاب های دینی و مذهبی مسیحیت و اسلام را فراهم آورده که کمتر از سه دهه پیش این سرزمین محل وقوع یکی از هولناک ترین جنگ های بین مسیحیان و مسلمانان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یوگسلاوی سابق پس از فروپاشی محل وقوع جنگ بالکان شد که از آن به عنوان جنگ صلیبی معاصر هم یاد می شود.

حالا پس از کمتر از 30 سال، ناشرانی در نمایشگاه شصت وچهارساله بلگراد گرد هم می آیند که تمرکزشان بر انتشار و عرضه کتاب های دین مسیحیت یا اسلام است.

این نمایشگاه که هرساله در مرکز برگزاری نمایشگاه های بلگراد برگزار می شود، یک سالن مدور اصلی دارد که بیشتر ناشران صربستان و دیگر کشورهای همسایه (یوگسلاوی سابق) در آن به عرضه کتاب های شان می پردازند.

همچنین علاوه بر سالن بین الملل که محل حضور ناشران مهمان از دیگر کشورهاست، در سالن شماره 4 نیز به عنوان بال دیگر سالن اصلی، ناشرانی از صربستان و بعضا دیگر کشورها (مانند ایران در سال جاری) حضور می یابند.

در یکی از ردیف های کناری این سالن در نمایشگاه امسال، ناشری از جنوب صربستان حضور دارد که متعلق به مسلمانان این کشور است که کتاب های اسلامی بعضا بنیادگرا عرضه کرده است.

در همین ردیف، ناشر وابسته به جامعه المصطفی نیز مانند هر سال حضور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همنشینی کتاب های دینی در سرزمین جنگ های دینی

همنشینی کتاب های دینی در سرزمین جنگ های دینی