مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آبان 1398 ساعت 06:542019-10-26پزشكي

«گریه کردن» چه خاصیتی دارد؟


یک روان پزشک با بیان اینکه گریه نوعی تخلیه هیجانی است،گفت: گریه کردن در حد معمول و زمان خاص خود، خوب است، اما اگر کسی دائم احساس کند دلش می خواهد گریه کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، گریه کردن عاملی برای تسکین آلام و دردهای روحی و روانی است و فردی که در اثر مشکلات مختلف، دچار فشارهای روانی و دل مشغولی های ذهنی است، تنها چند قطره اشک ریختن می تواند مُسکنی هرچند کوتاه مدت برای روان او باشد و به نوعی آرامش کسب کند.

رئوفه  قیومی، روان پزشک در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره نقش مثبت و منفی گریه کردن در سلامت روان ، اظهار داشت: گریه نوعی تخلیه هیجانی است؛ در نتیجه کسی که نتواند گریه کند، نمی تواند این تخلیه هیجانی را داشته باشد.

وی ادامه داد: گریه هیجان غم است و ما نمی توانیم غم، شادی، ترس و خشم را انکار کنیم و این موارد همراه زندگی ما هستند.

این روان پزشک بیان داشت: گریه کردن در حد معمول و زمان خاص خودش خوب است، اما اگر کسی  خیلی زیاد و دائم احساس کند دلش می خواهد گریه کند، این حالت به معنای افسردگی است.

قیومی با اشاره به مصادیق عینی گریه خوب و نامطلوب، افزود: سوگواری و مرگ عزیزان مان اتفاقی است که برای همه می افتد و در چنین حالتی است که افراد گریه کرده و احساساتشان را تخلیه می کنند؛چراکه اگر این کار صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گریه کردن» چه خاصیتی دارد؟

«گریه کردن» چه خاصیتی دارد؟