مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 14:292019-10-23اقتصادي

42 هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به کشت زعفران اختصاص دارد


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری 42 هکتار و 500 مترمربع از اراضی این استان به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، زاهد حاجی میرزایی با بیان اینکه از این میزان سطح زیر کشت حدود 23 هکتار آن بارور و 19 هکتار آن غیربارور است، اظهار داشت: در حال حاضر 60 نفر بهره بردار در استان کردستان مشغول کشت و تولید زعفران هستند.

وی افزود: بیشترین سطح زیرکشت زعفران به شهرستان دهگلان با هشت هکتار اختصاص دارد و بعد از آن بیجار با بیش از هفت هکتار و سروآباد با بیش از شش هکتار در رده های بعدی قرار دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: امسال بیش از 22 کیلوگرم زعفران در استان کردستان برداشت می شود که بیشترین آن مربوط به دهگلان با 9 کیلوگرم است.

حاجی میرزایی به مزایای کشت زعفران در استان اشاره کرد و یادآور شد: زعفران از طرفی نیاز آبی فوق العاده کمی دارد و از طرف دیگر از نظر اشتغال زایی واقعا اشتغالزا است و در زمان بهره برداری به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد و فرآوری و کاربرد بسیار آن در صنایع غذایی، قدرت صادراتی بالا و در نهایت درآمدزایی خوبی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

42 هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به کشت زعفران اختصاص دارد

42 هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به کشت زعفران اختصاص دارد