مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 08:242019-10-23اقتصادي

مرگ و میر واقعی ناشی از سرطان کاهش یافته است


رییس انجمن علمی ایمنی زیستی ایران معتقد است که به دلیل بهره مندی مردم از مزایای فناوری های نوین، مرگ و میر واقعی ناشی از سرطان طی 26 سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهزاد قره یاضی در یادداشتی تحلیلی، موضوع نگرانی از بروز سونامی سرطان در کشور را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: ایجاد نگرانی و جهت دهی اشتباه به جای هدایت صحیح علمی در زمینه شیوع سرطان منجر به تشدید اضطراب و تاثیرات سوء خواهد شد.

در این یادداشت آمده است: برخی رسانه­ های عمومی با استفاده از جاذبه ترس با مطرح کردن اعداد خام و داده­ های بدون تحلیل گاهی مدعی بروز سونامی سرطان در کشور شده و از این منظر بر نگرانی­های متنوعی که در جامعه امروز ایران وجود دارد می­ افزایند.

اگرچه یکی از فواید ایجاد نگرانی می­ تواند دقت در انتخاب سبک زندگی و نوع تغذیه باشد، اما اگر این ایجاد نگرانی به جای اینکه با هدایت صحیح علمی همراه باشد، با جهت­ دهی اشتباه و ارجاع به روش­های منسوخ همراه شود، منجر به تشدید اضطراب و تاثیرات سوء خواهد شد.

این یادداشت در پی تبیین علل افزایش آمار مرگ و میر ناشی از سرطان و ارایه تصویری کلان و نزدیک به واقع در این مورد و بررسی صحت یا عدم صحت وقوع سونامی سرطان در ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ و میر واقعی ناشی از سرطان کاهش یافته است

مرگ و میر واقعی ناشی از سرطان کاهش یافته است