مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 04:502019-10-23پزشكي

«استرس» جنسیت جنین را تغییر می دهد


یک کارشناس مامایی «استرس» را عامل تغییر جنسیت جنین دانست و گفت: مادرانی که دارای فرزند ذکور هستند، با استرس بیشتر در معرض سقط قرار دارند.

- یک کارشناس مامایی استرس را عامل تغییر جنسیت جنین دانست و گفت: مادرانی که دارای فرزند ذکور هستند، با استرس بیشتر در معرض سقط قرار دارند.

فریبا اسدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بارداری دوره ای است که مادر تغییرات بسیاری را تجربه می کند به گونه ای که بدن در مقابل احساسات، مسائل اقتصادی و حتی زندگی خانوادگی دستخوش تغییر قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اضطراب مشکل شایعی است که با افزایش آن مادر ناآرام، خواب او دچار اختلال و باعث سردرد و حالت تهوع می شود، خاطرنشان کرد: اگر این استرس در دوران باروری ادامه پیدا کند باعث مشکلات جسمی از قبیل بیماری قلبی و فشارخون می شود.

اسدی شیوع سقط را نتیجه استرس بارداری دانست و افزود: در زمان بارداری این نوع از استرس منجر به تولد زودهنگام نوزاد و کاهش وزن آن و حتی منجر به نازایی می شود.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: دوران بارداری در سه ماه نخست از اهمیت بسیاری برخوردار است و در این دوران باید اضطراب مادر را با ورزش و تمرین کاهش داد.

وی در پایان یادآور شد: استرس در تغییر جنسیت بسیار مؤثر است و طبق آمار سقط جنین پسر بیشتر از دختر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«استرس» جنسیت جنین را تغییر می دهد

«استرس» جنسیت جنین را تغییر می دهد