مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آبان 1398 ساعت 04:112019-10-23فرهنگي

ناگفته های بهشتی از مدیریت سینما در دهه 60


سیدمحمد بهشتی شاید از معدود مدیران فرهنگی در ایران است که از دهه نخست پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز همواره در سمت های مختلف «مدیریتی» حضور داشته و در شکل گیری برخی از جریان های فرهنگی - هنری نقش آفرینی کرده است.

- سیدمحمد بهشتی شاید از معدود مدیران فرهنگی در ایران است که از دهه نخست پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز همواره در سمت های مختلف مدیریتی حضور داشته و در شکل گیری برخی از جریان های فرهنگی - هنری نقش آفرینی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرق در ادامه نوشت: گستره فعالیت های او از صداوسیما تا عرصه هایی نظیر سینما، میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و موسیقی را دربر می گیرد؛ اما یکی از پردوام ترین جایگاه مدیریتی او، در مقام مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی به سال ها 1362-1373 مربوط می شود که با وجود 11 سال پرفراز و فرود و بحث برانگیز به دهه60 معروف است.

در این دوره، سینمای ایران به دلیل ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی در حال پوست اندازی و تغییر هویت بود و در مسیر انتقالی سینمای قبل از انقلاب به بعد از آن، دچار ریزش ها و زایش هایی شد؛ به طوری که ضمن تمجید برخی از سینماگران از آن شیوه مدیریتی، تعدادی هم مدیریت آن دوران را همچنان به چالش می کشند.

واقعیت این است که در دهه 60 فیلم های درخور توجه ای ساخته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته های بهشتی از مدیریت سینما در دهه 60

ناگفته های بهشتی از مدیریت سینما در دهه 60