مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 22:352019-10-22بين الملل

عفو بین الملل طرفین درگیر در لیبی را به بی توجهی به قوانین جنگی متهم کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی درباره وقوع احتمالی جنایات جنگی، طرفین درگیر در طرابلس پایتخت لیبی را به بی اعتنایی کامل به قوانین جنگی متهم کرد.

مقامات دیدبان حقوق بشری افزودند، حملات بدون هدف و استفاده از سلاح های انفجاری نادرست در مناطق پرجمعیت شهری از سوی احزاب درگیر در ادامه خشونت های طرابلس تاکنون ده ها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

حملات سنگین نیرو های خلیفه حفتر در شرق لیبی که ماه آوریل با هدف ورود به طرابلس روی داد با مقاومت سرسخت نیرو های وفادار به دولت وحدت ملی مورد حمایت سازمان ملل متحد مستقر در پایتخت این کشور روبرو شد.

براساس این گزارش، طرفین درگیر به اصول اولیه قوانین بشردوستانه بین المللی (قوانین جنگی) که مانع از اعمال اینگونه حملات می شود کاملا بی توجهی کرده اند.

براساس گزارش ماه ژوییه سازمان ملل متحد، خشونت و درگیری ها در لیبی دست کم 1093 کشته، 5752 مجروح شامل ده ها نفر از شهروندان غیرنظامی و بیش از 128 هزار نفر آواره بر جا گذاشته است.

عفو بین الملل بر پایه تحقیقات خود از طرفین درگیر، تصریح کرد: ادامه دسترسی طرفین به سلاح هایی که نقض تحریم تسلیحات سازمان ملل متحد به شمار می آید، سبب بی توجهی سازمان یافته شبه نظامیان وابسته به طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفو بین الملل طرفین درگیر در لیبی را به بی توجهی به قوانین جنگی متهم کرد

عفو بین الملل طرفین درگیر در لیبی را به بی توجهی به قوانین جنگی متهم کرد