مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 21:162019-10-22دانش

اثرات مخرب مواد و برخی نوشیدنی های نیروزا


مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد شوشتر گفت: متاسفانه با توجه به این که ورزش ما به سمت نتیجه گرایی سوق پیدا کرده است، یک فرد برای نتیجه گیری در کوتاه مدت از مواد نیروزا استفاده می کند که استفاده از این مواد در لیگ های دسته پایین و رده های جوانان رایج است و اثرات حاد دارد.

- محمد سجادیان در گفت وگو با ایسنا، در خصوص علت گرایش ورزشکاران به مکمل ها و مواد نیروزا، اظهارکرد: بدن انسان به صورت هوشمند عمل می کند و نیازهای ضروری غذایی خود را به صورت یکپارچگی درونی حفظ می کند و به همین دلیل در فعالیت های پیچیده ورزشی، بدن همیشه ترجیح حیات می دهد و همین باعث می شود بدن انسان دارای محدودیت شود.

وی ادامه داد: هر انسانی برای انجام کارهای روزمره و فعالیت های ورزشی پایه، مواد غذای اش در دسترس است، مگر این که بخواهد فعالیتی اضافه بر سیستم بدنی خود انجام دهد که از جمله می توان به رقابت ورزشی شدید اشاره کرد که در این شرایط، فرد به استفاده از مکمل ها گرایش پیدا می کند.

این استاد دانشگاه گفت: مکمل ها در سیستم غذایی ما ضروری نیستند، مگر این که بدن تحت فشار باشد و به همین دلیل است که در هنگام فعالیت های ورزشی شدید، استفاده مکمل ها رواج پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات مخرب مواد و برخی نوشیدنی های نیروزا

اثرات مخرب مواد و برخی نوشیدنی های نیروزا