مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 18:382019-10-22سياسي

نشست زمین در دشت ابرکوه/ضرورت مدیریت آب کشاورزی


فرماندار ابرکوه با اشاره به نشست زمین و ایجاد فروچاله ها در دشت ابرکوه گفت: برداشت بی رویه اب سبب بروز این فروچاله ها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد کاظمی نسب عصر امروز در پنجمین نشست شورای آب شهرستان ابرکوه با اشاره به وضعیت آبخوان ابرکوه که یکی از 10 دشت ممنوعه کشور است، اظهار داشت: برای مقابله با کمبود آب با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است، باید برای اصلاح الگوی کشت مناسب و کم آبخواه توسط جهاد کشاورزی اقدامات جدی صورت گیرد.

کاظمی نسب بر لزوم حفاظت از منابع آب های زیر زمینی تأکید کرد و افزود: به دلیل محدودیت منابع آب باید منابع آب های سطحی و زیرزمینی موجود را به خوبی شناسایی کنیم.

فرماندار ابرکوه تاکید کرد: بهره برداری از منابع آبی باید بر اساس یک برنامه ریزی صحیح، دقیق و کارشناسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر ترویج روش های درست مصرف کردن منابع آب، عنوان کرد: وظیفه ما برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی برای افزایش آگاهی های همگانی از وضعیت منابع آبی و خطرات ناشی از بهره برداری غیرمجاز و اضافه برداشت از آب های زیرزمینی با برگزاری جلسات و تبلیغات محیطی است.

کاظمی نسب تاکید کرد: نشست زمین و ایجاد فروچاله ها در دشت ابرکوه نگران کننده است و مصرف آب به ویژه آب کشاورزی به درستی مدیریت شود تا با بحران های جدی مواجه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست زمین در دشت ابرکوه/ضرورت مدیریت آب کشاورزی

نشست زمین در دشت ابرکوه/ضرورت مدیریت آب کشاورزی