مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 10:442019-10-22دانش

محافظ 5 لایه خورشیدی تلسکوپ جیمز وب آزمایش شد


تکنسین های مامور سرهم بندی و آماده سازی بزرگترین تلسکوپ فضایی تاریخ به تازگی یک آزمون حیاتی از محافظ خورشیدی 5 لایه این تلسکوپ گرفتند که آن را با موفقیت پشت سر گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ناسا، تکنسین ها با مستقر کردن کامل همه 5 لایه محافظ ضد آفتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب که هنگام گردش به دور خورشید در فاصله یک میلیون مایلی از زمین مامور محافظت از آن در برابر تابش گرمای خورشید است با موفقیت آزمایش کردند.

برای جیمز وب به عنوان یک تلسکوپ بهینه شده مادون قرمز ضروری است که سیستم بینایی و حسگرهای آن خنک بمانند و محافظ ضد آفتاب آن برای این تنظیم دما حیاتی است.

این محافظ ضد آفتاب سیستم رصدخانه این تلسکوپ را به یک طرف گرم که همیشه رو به خورشید قرار دارد و یک طرف سرد که همیشه رو به فضای عمیق است، جدا می کند.

مدل های حرارتی نشان می دهد حداکثر دمای خارجی ترین لایه محافظ که همیشه رو به خورشید است، 383 کلوین یا 110 درجه سانتیگراد است و سردترین لایه که همیشه رو به فضای عمیق است دارای حداقل دمای منفی 394 درجه فارنهایت یا منفی 236 درجه سانتیگراد است.

بدین ترتیب می توان گفت که اکسیژن موجود در جو زمین در دمای قسمت سرد جیمز وب یخ می زند و با گرمای موجود در لایه گرم می توان یک تخم مرغ را آب پز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محافظ 5 لایه خورشیدی تلسکوپ جیمز وب آزمایش شد

محافظ 5 لایه خورشیدی تلسکوپ جیمز وب آزمایش شد