مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 09:112019-10-22اقتصادي

هیس! این 250 هزار نفر فریاد نمی زنند/ یک سوم جمعیت ارومیه حاشیه نشین هستند


هیس! این 250 هزار نفر فریاد نمی زنند/ یک سوم جمعیت ارومیه حاشیه نشین هستند حاشیه نشینی و معضلات ناشی از آن مشکلی است که ارومیه دچار آن است و با ناهماهنگی و بی تدبیری مسوولین رو به افزایش است.

خبرگزاری فارس ارومیه؛ نصیبه نیک زاد قوشچی: در حالی که باید تا پایان برنامه ششم توسعه، 10 درصد از جمعیت حاشیه نشین در شهرهای مختلف کشور کاهش یابد اما این آمار در حال افزایش است.

از مصادیق حاشیه نشینی می توان به فقر فرهنگی، اعتیاد به مواد مخدر، خرید و فروش مواد مخدر، بزهکاری، افزایش جرم و جنایت و افزایش ساخت و سازهای غیرقانونی اشاره کرد.

ایجاد و افزایش سکونت گاه های غیررسمی در هر شهری، سبب افزایش این آسیب های اجتماعی شده و براساس آمارها، بیشتر آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای شهر صورت می گیرد.

هم اکنون سکونت گاه های غیر رسمی به عنوان چالش توسعه پایدار شناخته شده و یکی از چهره های بارز فقر شهری محسوب می شوند.

شناسایی 25 سکونت گاه غیررسمی در ارومیه در این رابطه فرماندار ارومیه در گفت وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: براساس آمار سال گذشته، 230 تا 250 هزار نفر از جمعیت 750 هزار نفری شهر ارومیه در 25 سکونتگاه غیررسمی ساکن هستند.

علیرضا ملامحمدی زاده گفت: این جمعیت از کمترین امکانات برخوردار بوده و برای مثال با توجه به اینکه خود اقدام به ساخت بدون حس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیس! این 250 هزار نفر فریاد نمی زنند/ یک سوم جمعیت ارومیه حاشیه نشین هستند

هیس! این 250 هزار نفر فریاد نمی زنند/ یک سوم جمعیت ارومیه حاشیه نشین هستند