مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 08:052019-10-22سياسي

نگاه های تفریطی و واپس گرایانه، حضور زنان در جامعه را کُند کرده است


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: در قانون اساسی، جایگاه زن و نظام حقوقی زن به خوبی تبیین شده، اما تعصبات و تنگ نظری هایی در جامعه وجود دارد که لازم است با حضور، - مشارکت، مطالبه گری منصفانه و دقیق اصلاح و برطرف شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حیدر قاسمی امروز (سه شنبه) در دوازدهمین نشست تخصصی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای استان اصفهان، با موضوع بررسی راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی زنان در انتخابات، اظهار کرد: دو اصل اساسی در رخداد مشارکت ها ضروری به نظر می رسد، اول وجود بسترهای مناسب برای حضور افراد و دوم اینکه افراد انگیزه و تمایل، همت و جدیت حضور را داشته باشند.

وی افزود: حضور زنان و نوع نگاهی که به حوزه زنان وجود داشته از نظر تاریخی بسیار گسترده است، اما هم در دنیا و هم در کشور ما، سابقه قوی توجه به این جمع بزرگ اثرگذار مراحل مختلفی را طی کرده است.

این مراحل در ایران، قبل و بعد از اسلام، دوران مشروطه، دوران پهلوی و دوران دیگر تحت تأثیر و تحولات زیادی قرار گرفته، اما حوزه زنان به واسطه ویژگی های بسیار ارزنده که با دیدگاه اسلامی و دینی در جامعه ما وجود داشته، متفاوت است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، گفت: امروز در دوره ای قرار داریم که حاکمیت دینی مبتنی بر اراده مردم، مشارکت، شناخت و رعایت عدالت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه های تفریطی و واپس گرایانه، حضور زنان در جامعه را کُند کرده است

نگاه های تفریطی و واپس گرایانه، حضور زنان در جامعه را کُند کرده است