مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 07:512019-10-22اقتصادي

هزار میلیارد تومان برای خرید حمایتی زعفران در کشور


وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته در نامه ای به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تأمین اعتبار برای خرید حمایتی زعفران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در این نامه آمده 200 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زنجیره تولید زعفران در سطح حدود 114 هزار هکتار با تولید 500 تن زعفران فعالیت دارند و صادرات این محصول، سال گذشته 351 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

با برنامه ریزی های وزارت جهاد کشاورزی و بازندگی های مناسب، تولید زعفران در سال جاری در مقایسه با پارسال افزایش داشته که برای جلوگیری از کاهش غیرمتعارف قیمت و خسارت کشاورزان، خرید حمایتی این محصول از سوی سازمان تعاون روستایی اجتناب ناپذیر است.

با توجه به اینکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم زعفران پوشال 82 میلیون ریال برآورد شده نیاز است با خرید حمایتی این محصول موافقت فرمایید.

رییس سازمان برنامه و بودجه نیز دستور رسیدگی به این موضوع را به متولیان داده است که به دنبال آن تصمیم گرفته شده مکاتبه لازم با جهاد کشاورزی مبنی بر توافق با پیشنهاد یاد شده و استفاده از مبلغ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

خراسان جنوبی در تولید رتبه دوم و در کیفیت رتبه اول زعفران را در کشور و جهان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزار میلیارد تومان برای خرید حمایتی زعفران در کشور

هزار میلیارد تومان برای خرید حمایتی زعفران در کشور