مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 07:442019-10-22بين الملل

هشدار سازمان ملل در مورد کاهش شدید جمعیت در جنوب شرق اروپا


سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) با انتشار گزارشی از رشد مهاجرت جوانان کشورهای جنوب شرق اروپا به کشورهای غربی و افت شدید جمعیت در این منطقه، - سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) با انتشار گزارشی از رشد مهاجرت جوانان کشورهای جنوب شرق اروپا به کشورهای غربی و افت شدید جمعیت در این منطقه، نوشت که این پدیده سبب بروز مشکلات جدی در ارائه خدمات اجتماعی دولتی در این کشورها شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس این گزارش از 10 کشوری که در جهان بیش از بقیه با مشکل کاهش جمعیت روبرو هستند، 9 کشور در شرق و جنوب شرق اروپا قرار دارند؛ به طوری که اگر شرایط به همین گونه باشد، بلغارستان در سال 2050 میلادی یک چهارم جمعیت خود را از دست می دهد.

سایر کشورهای این منطقه نیز در دهه های آینده احتمالا با شرایطی نظیر این روبرو هستند زیرا روز به روز بر شمار افرادی که از این کشورها مهاجرت می کنند، بیشتر می شود.

آلانا آرمیتاژ، مدیر صندوق جمعیتی اروپای شرقی و آسیای مرکزی در این زمینه به خبرگزاری رویترز می گوید: کاهش فرزندان و افزایش مهاجرت کنندگان از کشورهای جنوب شرق اروپا به معنی آن است که جمعیت در این کشورها همزمان کمتر و پیرتر می شود.

در این کشورها بر خلاف کشورهای غرب اروپا از مهاجرت به عنوان ابزاری برای پر کردن این خلأ جمعیتی استفاده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار سازمان ملل در مورد کاهش شدید جمعیت در جنوب شرق اروپا

هشدار سازمان ملل در مورد کاهش شدید جمعیت در جنوب شرق اروپا