مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 06:282019-10-22سياسي

حریم مجموعه باغ فین کاشان ابلاغ شد


رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کاشان از بازنگری تعیین حریم باغ موزه جهانی فین کاشان توسط وزارت میراث فرهنگی خبر داد.

- مهران سرمدیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بناهای تاریخی، شناسنامه هویت تاریخی هر ملت هستند که حفظ آن ها و کارکردشان محدود به بازدید و توسعه صنعت گردشگری نیست.

وی افزود: مکان های تاریخی، محل مناسبی برای حفاظت از گنجینه های بی بدیل هنری و اسناد، مدارک و اشیای علمی و فرهنگی است که از نیاکان ما به یادگار مانده اند تا به نسل های بعد منتقل شوند.

رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کاشان، تصریح کرد: بر اساس بند 12 ماده 3 قانون اساسنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یکی از وظایف این وزارتخانه تعیین حریم بناها، مجموعه ها، محوطه ها و تپه های تاریخی و ضوابط خاص معماری و طراحی داخل حریم است.

وی تأکید کرد: تعیین حریم آثار تاریخی از موارد بسیار مهم و حساس در ارتباط با بناهای تاریخی است که در مورد آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو اهمیت بیشتری دارد.

سرمدیان افزود: باغ جهانی فین در پانزدهم آذر 1314 به شماره 234 در ردیف آثار ملی ایران ثبت شد و در سال 2011 به عنوان یکی از 9 باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریم مجموعه باغ فین کاشان ابلاغ شد

حریم مجموعه باغ فین کاشان ابلاغ شد