مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 05:112019-10-22اقتصادي

پیشنهاد کاهش نسبت مالکانه به 15 درصد برای مدیریت ریسک اعتباری توسط بانک ها


بانک مرکزی پیشنهاد نموده برای تسهیلات دهی، نسبت مالکانه از 25 درصد به 15 درصد کاهش یافته و نیز اختیار تغییرات احتمالی آتی آن و سایر ضوابط مربوط به شورای پول و اعتبار تفویض گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، نسبت مالکانه یکی از شاخصه های مهم مدیریت ریسک اعتباری توسط بانک ها محسوب می شود که بیانگر میزان توانایی مشتری در ایفای تعهدات خود در قبال بانک می باشد.

این نسبت گرچه در سال های گذشته توانسته است در تخصیص بهینه منابع بانکی موثر باشد، اما تامین میزان 25 درصد بعضا از توان برخی بنگاه ها خارج است و به نظر می رسد در راستای حصول رونق تولید و خروج بنگاه های اقتصادی از رکود، نیاز به تمهیداتی به منظور کاهش مدیریت شده نسبت مالکانه برای برخی بنگاه های اقتصادی وجود دارد.

در راستای کاهش مطالبات غیرجاری و اطمینان بانک ها از تکمیل طرح توسعه متقاضی و توان مالی آن برای ایفای به موقع تعهدات خود، به موجب مصوبه شماره 84570/50582 مورخ 26 مهر 1393 هیئت وزیران مقرر شد بانک ها به هنگام اعطای تسهیلات به بنگاه های اقتصادی اطمینان حاصل نمایند که 25 درصد منابع مورد نیاز برای تامین مالی موضوع تسهیلات، از محل حقوق صاحبان سهام و یا به بیان دیگر از محل سرمایه شخص متقاضی تامین گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد کاهش نسبت مالکانه به 15 درصد برای مدیریت ریسک اعتباری توسط بانک ها

پیشنهاد کاهش نسبت مالکانه به 15 درصد برای مدیریت ریسک اعتباری توسط بانک ها