مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 14:122019-10-21اقتصادي

واکنش خودروسازان و قطعه سازان به اظهارات رییس کل بانک مرکزی


انجمن خودروسازان ایران و انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو در نشستی مشترک نسبت به اظهارات رییس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل خواندن صنعت خودروی کشور، - واکنش نشان دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز گذشته (یکشنبه) عبدالناصر همتی- رییس کل بانک مرکزی ایران - در اتاق بازرگانی ایران با مطرح کردن این سوال که در شرایط دشوار اقتصادی چرا باید به بخش هایی که نتوانستند به قول های خود عمل کنند؛ نقدیندگی اختصاص داد؟ اظهار کرد: خودروسازان در طول سالهای گذشته بارها نقدیندگی جدید دریافت کردند اما نه تنها بهبودی در عملکردشان به وجود نیامده که حتی از انجام تعهداتشان نیز ناتوان بودند.

با این وجود من سال گذشته اعلام کردم که چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی و 844 میلیون یورو نقدیندگی ارزی در اختیار خودروسازان قرار خواهیم داد تنها با این شرط که پس از یک سال تعهد بدهند که این مبلغ را پس می دهند، اما در عمل هیچ یک از آنها این تعهد را قبول نکردند و سوال این جا است که این در غیر این صورت با دادن تسهیلات 24 درصد آن هم با گرفتن سفته و سند با تولیدکنندگان رفتار نمی کردند در حالی که در کشور همسایه ما ترکیه به قطعه سازان تسهیلات شش درصد می دهند.

مطمئن باشید به این صورت تولید داخلی شکل نمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش خودروسازان و قطعه سازان به اظهارات رییس کل بانک مرکزی

واکنش خودروسازان و قطعه سازان به اظهارات رییس کل بانک مرکزی