مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 12:312019-10-21حوادث

تشکیل 18 پرونده قضایی برای متخلفان میراث فرهنگی در خراسان شمالی


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: طی نیمه نخست امسال، 18 پرونده قضایی با موضوع میراث فرهنگی برای متخلفان این حوزه تشکیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده اظهارکرد: از تعداد 18 پرونده تشکیل شده، چهار مورد مربوط به اشیاء تاریخی، چهار مورد فلزیاب، شش مورد حفاری، سه مورد ساخت وساز غیرمجاز و یک مورد نیز مربوط به تخریب آثار تاریخی بوده است.

وی با بیان اینکه مأموریت های یگان حفاظت چندوجهی است و جنبه حفاظتی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی از وجوه وظایف یگان حفاظت محسوب می شود، افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 40 نفر متخلف درزمینه میراث فرهنگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

قنبرزاده افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از سرقت، تعرض به میراث ملی، فرهنگی و صنایع دستی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی و فعالیت هایی نظیر تخریب بناهای تاریخی، حفاری غیرمجاز، انتقال، قاچاق و خریدوفروش غیرمجاز اشیاء ازجمله وظایف یگان حفاظت میراث فرهنگی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی با تأکید بر صیانت و حراست از آثار تاریخی به عنوان هویت و گنجینه ای ارزشمند، تصریح کرد: در این زمینه تلاش به منظور جلب مشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل 18 پرونده قضایی برای متخلفان میراث فرهنگی در خراسان شمالی

تشکیل 18 پرونده قضایی برای متخلفان میراث فرهنگی در خراسان شمالی