مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 12:032019-10-21سياسي

سرانه مطالعه استان کرمان 6 دقیقه است/ لزوم ایجاد کتابخانه مرکزی در رفسنجان


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت: سرانه مطالعه استان کرمان به جز ادعیه و قرآن 6 دقیقه است و با قرآن و ادعیه به 11 دقیقه می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد وفایی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: اهمیت کتاب و مطالعه کتاب در فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله جایگاه رفیعی دارد هم در آموزه های دینی کتابخانه های بزرگی در تمدن ما از آن نام می برند، کتاب های عظیمی هم مورد خشم دشمنان قرار می گرفت و به آتش می کشیدند و به دریا می انداختند.

وی با بیان اینکه هدایت ما هم حول محور کتاب انجام شد و محور هدایت بشریت از دیرباز تا امروز معجزه جاوید رسول خدا (ص) است، افزود: خداوند هم به این موضوع اشاره می کند که اهمیت کتاب را می رساند، هیچ چیز جای کتاب را نمی تواند پر کند و در علم آموزی جایگزین کتاب شود.

وی با تاکید بر اینکه علم مانا، پایدار و ریشه دار از کتاب حاصل می شود و عمیق است، تصریح کرد: با اینکه در فضای مجازی دسترسی سریع به اطلاعات خوب است اما کتاب را باید برای مطالعه ترویج کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان تصریح کرد: کتاب منبعی معتبر و خواندن کتاب آرام بخش است که امام علی(ع) نسبت به آن اشاره کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مطالعه استان کرمان 6 دقیقه است/ لزوم ایجاد کتابخانه مرکزی در رفسنجان

سرانه مطالعه استان کرمان 6 دقیقه است/ لزوم ایجاد کتابخانه مرکزی در رفسنجان