مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 11:202019-10-21سياسي

خلا «قانون جامع ملی فضا» در کشور/ لزوم ارائه لایحه از سوی دولت


مرکز پژوهش های مجلس با بررسی سرفصل های اصلی «قانون ملی فضا» در 10 کشور توسعه یافته و در حال توسعه بر لزوم تدوین و تصویب یک قانون ملی فضایی جامع در کشور تاکید کرد.

- مرکز پژوهش های مجلس با بررسی سرفصل های اصلی قانون ملی فضا در 10 کشور توسعه یافته و در حال توسعه بر لزوم تدوین و تصویب یک قانون ملی فضایی جامع در کشور تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی​ سرفصل های اصلی قانون ملی فضا در 10 کشور توسعه یافته و در حال توسعه با تاکید بر حقوق فضای ماورای جو، پرداخت.

در این گزارش آمده است: امروزه فناوری فضایی به عنوان بخشی از الزامات توسعه یافتگی در هر کشور به شمار می رود و همین امر به مرور سبب استقرار قوانین فضایی در سطوح ملی و بین المللی شده است.

هدف از مطالعه حاضر دریافت رهیافت مشترک از مطالعه قوانین فضایی منتخب کشورهای توسعه یافته و یا درحال توسعه به منظور بومی سازی قانون ملی فضایی در کشور است.

در گزارش حاضر پس از ارائه اجمالی اهمیت و ارکان قوانین ماورای جو، با مطالعه قوانین فضایی 10 کشور توسعه یافته و یا درحال توسعه سعی شده است الگوی مشترک سیاستگذاری آنها در قبال فناوری فضایی غیردفاعی مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد؛ به نحوی که بتوان با استفاده از آن اهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلا «قانون جامع ملی فضا» در کشور/ لزوم ارائه لایحه از سوی دولت

خلا «قانون جامع ملی فضا» در کشور/ لزوم ارائه لایحه از سوی دولت