مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 08:562019-10-21بين الملل

شکست در عضویت در اتحادیه اروپا، دولت مقدونیه شمالی را منحل کرد


با شکست مقدونیه شمالی در عضویت در اتحادیه اروپا، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که دولت منحل و انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی تعویق موعد مذاکرات اعضای اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری درباره عضویت مقدونیه شمالی در این اتحادیه، زوران زائف نخست وزیر این کشور روز شنبه گفت باید انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار شود.

دولت تحت رهبری زائف در سال 2017 میلادی با دو هدف عمده عضویت در اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به قدرت رسید.

دولت وی برای تحقق این دو هدف، حتی نام این کشور را نیز از مقدونیه، به مقدونیه شمالی تغییر داد تا اختلاف نظر دیرینه این کشور با یونان که یکی از موانع عضویت مقدونیه شمالی در اتحادیه اروپا بود، حل شود.

در حالی که تصور می شد با این تغییر نام مسیر عضویت مقدونیه شمالی در اتحادیه اروپا هموار شود، هفته گذشته در نشست اتحادیه اروپا فرانسه با پشتیبانی دانمارک و هلند، به کلی با آغاز مذاکرات عضویت اسکوپیه مخالفت و عنوان کرد که روند عضویت در اتحادیه اروپا به اصلاحات اساسی نیازمند است.

در پی این اقدام پاریس، تصمیم گیری در مورد عضویت مقدونیه شمالی تا موعدی نامعلوم به تعویق افتاد، تا شکست سیاسی بزرگی برای حزب سوسیال دموکرات به رهبری زائف ثبت شود و وی وادار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست در عضویت در اتحادیه اروپا، دولت مقدونیه شمالی را منحل کرد

شکست در عضویت در اتحادیه اروپا، دولت مقدونیه شمالی را منحل کرد