مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 08:442019-10-21پزشكي

به ازای هر کیلو کاهش وزن، ابتلا به دیابت پنج درصد کاهش می یابد


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که یزد جزو استان های نخست در آمار مبتلایان به دیابت است، گفت: به ازای هر کیلو کاهش وزن، - احتمال ابتلا به دیابت به میزان پنج درصد کاهش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،دکتر محمد مصدق در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اهمیت و ضرورت تغییر رفتار غذایی رایج در سطح جامعه، اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان هدایتگران امین اجتماعی نقش مهمی در اصلاح رفتار غذایی و تأمین سلامت عمومی جامعه ایفا می کنند.

ابتلا به بسیاری از بیماری ها نظیر سرطان را ناشی از مصرف غذای ناسالم، کم تحرکی و چاقی دانست و افزود: طبق تحقیقات بدست انجام شده 62 درصد ابتلا به سرطان تخمدان، 31 درصد سرطان مثانه، 25 درصد ابتلا به سرطان کلیه و پنج درصد موارد ابتلا به سرطان سینه با چاقی مرتبط هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه ایجاد زمینه لازم برای ارتقای سواد سلامت را از جمله راهکارهای موثر برای جلوگیری از شیوع بیمارهای مختلف دانست و گفت: یزد جزو استان های نخست در آمار مبتلایان به دیابت بوده و در سال گذشته 36 میلیارد تومان قلم انسولین در این استان مصرف شده است.

مصدق تصریح کرد: به ازای هر کیلو کاهش وزن، احتمال ابتلا به دیابت به میزان پنج درصد کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به ازای هر کیلو کاهش وزن، ابتلا به دیابت پنج درصد کاهش می یابد

به ازای هر کیلو کاهش وزن، ابتلا به دیابت پنج درصد کاهش می یابد