مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 08:252019-10-21سياسي

سرانه فضاهای فرهنگی آذربایجان شرقی نصف میانگین کشوری است


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه تبریز در صنعت چاپ و نشر گفت: سرانه فضاهای فرهنگی استان آذربایجان شرقی، نصف سرانه فضاهای فرهنگی کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا پورمحمدی، امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه تبریز زادگاه و پایگاه صنعت چاپ و نشر کشور است، ابراز داشت: تبریز طلایه داری خود را حتی سال ها بعد از درگذشت عباس میرزا نائب السلطنه که بانی و مروج مظاهر مدرنیته در دوران حکم فرمایی اش در ایالت آذربایجان بود، حفظ کرد و سال ها و سال ها در فاصله سال های 1330 تا 1350 تبریز دومین جایگاه را در صنعت چاپ و نشر کشور داشت.

وی افزود: تبریز به مرکز اندیشمندان و روشنفکران و قلم به دستان مبارز علیه دوران پهلوی تبدیل شده بود و سال ها بزرگان فکر و اندیشه این شهر را به عنوان مرکز سکونت اختیار کرده بودند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: بازار شیشه گرخانه تبریز در دهه 50 زادگاه میعادگاه دانشجویان و محققان بود و آن زمان 26 کتابفروش بزرگ در شیشه گرخانه وجود داشت زمانی که تبریز 500 هزار نفر جمعیت بیشتر نداشت اما تبریز امروز بیش از 6 کتابفروشی مهم ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه فضاهای فرهنگی آذربایجان شرقی نصف میانگین کشوری است

سرانه فضاهای فرهنگی آذربایجان شرقی نصف میانگین کشوری است