مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 08:082019-10-21سياسي

نشست های تخصصی تفسیر اجتماعی قرآن کریم برگزار می شود


نشست های تخصصی تفسیر اجتماعی قرآن به همت اداره فعالیت‎های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان البرز برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمشید ندافی، مدیر ادراه فعالیت های دینی، ادبی و هنری جهاد دانشگاهی با تأکید بر مصرعی از شعر شاعر بلند آوازه، اقبال لاهوری که می فرماید: نقش قرآن چون که بر عالم نشست نقشه های پاپ و کاهن را شکست گفت: بشر امروز در جهان کنونی بیشتر از هر زمانی دیگر نیازمند یک راهکار اجتماعی راهبردی برای رسیدن به یک وحدت نظر در عرصه پیشرفت اجتماعی است؛ چراکه از تفرقه که عامل ایجاد تنفر، جنگ و خونریزی است، بیزاری می جوید غافل از آنکه به وحدت و رهایی نمی رسد؛ مگر با پناه آوردن به قرآن.

وی افزود: وقتی به سخن شاعر بلند آوازه ایران گوش جان بسپاریم که اعلام می کند در سحرگاه یک شب ظلمانی با گرفتن تازه براتی به او آب حیات می دهند و او را از ذات وجودش بی خود کرده و منیت را از او می گیرند و می ناب آگاهی را از جام جلا دهنده صفات به او می دهند؛ آن وقت حافظ از آن شب، که شب نزول قرآن هست به شبی فرخنده تعبیر می کند.

ندافی ادامه داد: حافظ به عنوان نمونه ای از جامعه بشری، کامروایی و خوشدل شدن را از قرآن می داند و خود را چون مستحقی می بیند که این حال خوب را به او به عنوان ذکات داده اند و پس از آن در کار خودش به مرحله ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست های تخصصی تفسیر اجتماعی قرآن کریم برگزار می شود

نشست های تخصصی تفسیر اجتماعی قرآن کریم برگزار می شود