مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 07:432019-10-21اقتصادي

آغاز رسمی کوچ عشایر کرمانشاه از 30 آبان


مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای تسهیل کوچ عشایر، از عشایر استان خواست برای کوچ به مناطق قشلاقی عجله نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهزاد محمدی در جلسه هماهنگی کوچ پاییزه عشایر استان کرمانشاه که امروز(29 مهر) برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله با شروع فصل پاییز آهنگ کوچ عشایر از مناطق ییلاقی به سمت مناطق قشلاقی نواخته می شود.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه گفت: عشایر استان کرمانشاه با 14 هزار خانوار در قالب 14 ایل و یک طایفه مستقل 80 هزار نفر جمعیت دارند که دوره ییلاقی خود را در سطح استان و دوره قشلاقی را در مناطق گرمسیری استان و استانهای ایلام، خوزستان و لرستان سپری می کنند.

محمدی ادامه داد: بر اساس تقویم کوچ زمان رسمی کوچ عشایر از 30 آبان آغاز می شود، البته برخی از عشایر بویژه آنهایی که به صورت سنتی کوچ می کنند و کوچ آنها بین یک ماه تا 45 روز طول می کشد، فرآیند کوچ خود را آغاز کرده اند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه عشایر نباید برای کوچ عجله کنند، از آنها خواست تا زودتر از زمان مقرر کوچ خود را شروع نکنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

وی سپس با اشاره به ضرورت اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای کوچ عشایر، گفت: در تلاشیم تا هماهنگی های لازم را انجام دهیم تا عشایر با کمترین مشکلات کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رسمی کوچ عشایر کرمانشاه از 30 آبان

آغاز رسمی کوچ عشایر کرمانشاه از 30 آبان