مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 07:432019-10-21پزشكي

تنها 4 درصد بانوان اقدام به اهداء خون می‎کنند


رییس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی گفت: به رغم اینکه در همه کشورها اهداء خون بانوان و آقایان تقریباً برابرست، ولی در کشور ما این میزان در آقایان 96 درصد و بانوان 4 درصد است.

- رییس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی: تنها 4 درصد بانوان اقدام به اهداء خون می‎کنند رییس شورای مشارکت های زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی گفت: به رغم اینکه در همه کشورها اهداء خون بانوان و آقایان تقریباً برابرست، ولی در کشور ما این میزان در آقایان 96 درصد و بانوان 4 درصد است.

آرزو حیدریان در گفت وگو با ایسنا، افزود: هرچند به دلیل عواملی همانند زایمان‎ها بانوان خون بیشتری مصرف می‎کنند، اما میزان اهداء این قشر از جامعه کمتر است.

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز مبرم اهداء خون بانوان در جامعه در همین راستا از سال گذشته تلاش شده بتوانیم پایگاه اختصاصی اهداء خون بانوان را راه‎اندازی کنیم تا بانوان به عنوان یک فعالیت اجتماعی مشارکت بیشتری داشته باشند.

حیدریان اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح نذر خون، خیر مکرر از سال قبل توانستیم در همایش‎های مختلف و برنامه‎های اجتماعی سلامت محور مختلف گروه‎هایی را با این طرح آشنا کنیم که با اهداء خون نه تنها مشکلی برای بانوان ایجاد نمی شود، بلکه چون در زمان اهداء خون آز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 4 درصد بانوان اقدام به اهداء خون می‎کنند

تنها 4 درصد بانوان اقدام به اهداء خون می‎کنند