مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 07:212019-10-21اجتماعي

تک درنای سیبری به تالاب فریدونکنار رسید


رییس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران از رسیدن تک درنای سیبری به تالاب بین المللی فریدونکنار خبر داد.

- کوروس ربیعی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه درنا به عنوان یک پرنده مهاجر منظم است که مهاجرت آن به آخرین حد جنوبی دریای خزر در تالاب فریدونکنار می رسد، اظهار کرد: این پرنده آخرین بازمانده گله غربی درنای سفید سیبری است که به صورت منظم مهاجرت خود را به تالاب فریدونکنار دارد.

وی تصریح کرد: این پرنده یکی دو سال تاخیر در پرواز داشت که آخرین پرواز آن 4 آذرماه 96 بوده و امسال اگر در 29 آبان به تالاب رسیده است در واقع مهاجرت عادی را طی کرده که به مدت 4 ماه در ایران زمستان گردانی می کند.

رییس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت: این پرنده در طی مسیر شمال به جنوب، در دو مسیر قزاقستان و روسیه توقفی دارد که نهایتا به ایران، تالاب بین المللی فریدونکنار می رسد و همان مسیر را برای بازگشت طی می کند.

ربیعی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه آبان، هرسال انتظار آمدن این پرنده را داریم که امسال با توجه به شرایط آب و هوایی زود تر به تالاب سفر کرده است و انتظار ما این بوده که بتوانیم میزبان خوبی برای این پرنده باشیم و علاقمندان بتوانند از تنها بازمانده درنای سیبری در تالاب فریدونکنار دیدن کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تک درنای سیبری به تالاب فریدونکنار رسید

تک درنای سیبری به تالاب فریدونکنار رسید