مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 06:592019-10-21سياسي

غرب نمی تواند برای جهان تصمیم بگیرد/ چندجانبه گرایی به یک ضرورت تبدیل شده است


در دنیای امروز نه تمام واقعیات در غرب اتفاق می افتد و نه غرب می تواند همه تصمیمات برای همه تحولات جهانی را اتخاذ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز(دوشنبه) در همایش بین المللی یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: چند جانبه گرایی یک انتخاب نیست یک ضرورت است، دولت ها ذاتاً نسبت به حاکمیت خودشان بسیار- بسیار با خساست عمل کرده اند و می کنند و اگر نیاز قطعی دولت ها به حل مسائل شان از طریق چندجانبه گرایی نبود، هیچ گاه چندجانبه گرایی پا نمی گرفت.

وی افزود: اینکه می بینید دیپلماسی چند جانبه گرایی به عنوان یک واقعیت در صحنه بین المللی ظهور و بروز پیدا کرده است به دلیل امکان ناپذیر بودن راه حل های یک جانبه است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: دولت ها به این نتیجه رسیدند که نمی توانند مشکلات خود را به صورت یکجانبه حل کنند و نمی توانند به تنهایی از فرصت ها استفاده کرده و مانع اقدامات هنجارشکنانه دیگران باشند به همین دلایل دولت ها به چندجانبه گرایی روی آورده اند.

ظریف چندجانبه گرایی را نیاز قطعی جامعه بشری خواند و گفت: ده ها سال است که دولت ها در دنیا بدون چندجانبه گرایی امکان حیات ندارند در بعضی حوزه ها چند جانبه گرایی را بدون فکر می پذیریم مثل زمانی که تلفن را بر می داری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب نمی تواند برای جهان تصمیم بگیرد/ چندجانبه گرایی به یک ضرورت تبدیل شده است

غرب نمی تواند برای جهان تصمیم بگیرد/ چندجانبه گرایی به یک ضرورت تبدیل شده است