مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 06:042019-10-21اقتصادي

عناب را وارد دانشگاه و مراکز پژوهشی کنیم


عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور برای ارتقای محصول عناب مطالبه نمی شود.

- مهدی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در عرصه کشاورزی و به خصوص محصول عناب کسب و کارهای فراوانی قابلیت ایجاد دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار چندانی برای ایجاد این کسب وکارها انجام نگرفته است، افزود: به طور بالقوه ایده، نیاز، توانایی انجام، سرمایه گذار و بازار مورد نیاز در استان وجود دارد، اما ارتباطی بین این موارد برقرار نیست.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور برای ارتقای این محصول مطالبه نمی شود، تصریح کرد: از ریشه درخت عناب شش مورد، برگ آن 12 مورد، هسته عناب 7 مورد و میوه عناب 35 مورد پتانسیل تولید دارو و پیش دارو وجود دارد.

ابراهیمی ادامه داد: چوب عناب می تواند در صنایع چوب و معرق با اقبال بالایی روبرو شود و از جمله پتانسیل های مغفول این درخت ارزشمند به شمار می آید.

کسب و کارهای مرتبط با عناب شکل گیرد وی افزود: تولید فرآورده های غذایی و پیش دارو یا دارو و همچنین تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از میوه و سایر اندام های درخت عناب از جمله ایده های پرسود برای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عناب را وارد دانشگاه و مراکز پژوهشی کنیم

عناب را وارد دانشگاه و مراکز پژوهشی کنیم