مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 06:042019-10-21بين الملل

سفر همزمان وزیر دفاع و رییس مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان


رییس مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر اعضای ارشد کنگره روز یکشنبه در چهارچوب یک سفر از پیش تعیین شده، به افغانستان سفر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه منتشر شده پس از اتمام این سفر توسط این هیات دو حزبی از قانون گذاران آمریکایی آمده است: نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا که پس از یک توقف در اردن به افغانستان سفر کرد، با اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا که وی نیز به کابل سفر کرده و همچنین فرماندهان ارشد ارتش آمریکا و برخی دیگر از نیروهای آمریکایی دیدار کرد.

این سفر قانون گذاران به خاورمیانه و جنوب آسیا در بحبوحه شک و تردیدها نسبت به تعهدات واشنگتن به متحدانش پس از تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خروج نیروهایش از شمال شرق سوریه صورت گرفت.

همزمان با این که پلوسی تحقیقات استیضاح علیه ترامپ را رهبری می کند، روابط آنها با یکدیگر در حال حاضر به پایین ترین حد خود رسیده است.

ترامپ ماه گذشته با هدف پایان دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا مذاکرات با شبه نظامیان طالبان افغانستان را متوقف کرد؛ اقدامی که منتقدان می گویند بر رویکرد گیج کننده و بلاتکلیف آمریکا نسبت به افغانستان تاکید دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر همزمان وزیر دفاع و رییس مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان

سفر همزمان وزیر دفاع و رییس مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان