مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 04:112019-10-21سياسي

برای کارهای سخت و ساده مزد یکسان تعیین نکنیم


نایب رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران می گوید شاید شیوه تعیین مزد منطقه ای در کشورهای دیگر جواب بدهد و راندمان کار آنها را بالا ببرد ولی تا زمانی که چنین طرح هایی در کشور ما بررسی و کارشناسی نشده نباید به اجرا درآید.

- سید ابوالفضل اشرف منصوری در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی تعیین مزد منطقه ای برای کارگران اظهار کرد: اگر منظور ما از مزد منطقه ای این باشد که برای هر منطقه از کشور به شکل جداگانه تعیین مزد کنیم امکانپذیر نیست چون تاکنون چنین شیوه ای را پیاده نکردیم و پیامدهای آن را مورد ارزیابی قرار نداده ایم از طرفی نمی توانیم برای برخی نقاط دستمزد بالا و برخی دیگر پایین تعیین کنیم چون ممکن است موجب گسترش مهاجرت از نقطه ای به نقطه دیگر شود.

وی ادامه داد: اما اگر بخواهیم بر اساس شرایط آب و هوایی نقاط کشور تعیین مزد کنیم امکانپذیر است.

مثلا در مناطق جنوب شدت گرما و شرجی هوا و آلودگی محیط برای کارگر مشکلاتی ایجاد می کند که باید در حقوق و دستمزد او این موارد تحت عنوان سختی کار یا بدی آب و هوا دیده شود.

لحاظ کردن شرایط و محیط کار در تعیین دستمزد نایب رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران افزود: ما طرحی را برای رتبه بندی حقوق و دستمزد یک گروه از شاغلین تدوین کردیم و بر اساس آن گفتیم اگر در مناطق گرم مشغول کار باشند این ضریب به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای کارهای سخت و ساده مزد یکسان تعیین نکنیم

برای کارهای سخت و ساده مزد یکسان تعیین نکنیم