مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 11:592019-10-20بين الملل

تور استانبول، یک سفر به دو قاره


استانبول همیشه یکی از پر طرفدارترین مقصدهای گردشگری برای مردم دنیا به خصوص گردشگران ایرانی بوده است و نیمی از این شهر در قاره آسیا و نیمه ی دیگر آن در اروپا قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی خبرگزاری مهر ، استانبول بزرگ ترین شهر در کشور زیبای ترکیه و همچنین یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان است.

استانبول توسط امپراطوری هایی که بر آن حکومت می کردند، در طول قرون متمادی، اروپا و آسیا را به هم پیوسته است.

این شهر که مستعمره بیزانس بود و در حدود 1000 سال قبل از میلاد تاسیس شد، به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس، قسطنطنیه تبدیل شد و پس از فتح عثمانی جایگاه باشکوه خود را به عنوان قلب امپراتوری حفظ کرد.

قسطنطنیه (که پس از تأسیس جمهوری ترکیه به استانبول تغییر نام داده است) به طور پراکنده با بقایای باشکوه تاریخ طولانی و برجسته ای همراه می باشد و گشت و گذار در اینجا حتی خبره ترین بازدید کننده آثار تاریخی را تحت تأثیر قرار می دهد.

زبان رسمی ترکیه، ترکی (استانبولی) است که در گذشته با خط عربی (عثمانی) نوشته می شد و پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی و تشکیل جمهوری ترکیه در سال 1923 توسط آتاتورک، با خط لاتین نوشته می شود.

جمعیت کشور ترکیه حدود 82 میلیون نفر (طبق سرشماری سال 2018) می باشد، که حدودا 75 تا 85 درصد مردم آن سنی و 15 تا 25 درصد هم علوی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تور استانبول، یک سفر به دو قاره

تور استانبول، یک سفر به دو قاره