مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 11:452019-10-20سياسي

عفو و گذشت به یک واکنش دائمی در زندگی تبدیل شود


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان گفت: عفو و گذشت باید به یک واکنش دائمی در زندگی تبدیل شود تا در برخی جاها بتوانیم از حق خودمان بگذریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام اصغر دانشی در جمع خبرنگاران، با تأکید بر لزوم ترویج خوبی ها در جامعه با امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: در آیه 199 سوره اعراف با مضمون خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَهِلِینَ سه راهکار اساسی برای تقویت ارتباطات اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است.

وی با ذکر این مطلب که در آیه مذکور عفو و بخشش، ترویج خوبی و برخورد مناسب با جاهلان به عنوان راهکارهای تقویت ارتباطات اجتماعی بیان شده است، اضافه کرد: عفو به معنای گذشت از حق است و گذشت باید به یک واکنش دائمی در زندگی تبدیل شود تا در برخی جاها بتوانیم از حق خودمان در مقابل حق مقدور بگذریم.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان با بیان اینکه عرف در لغت به بلندی گفته می شود که به چشم می آید، افزود: ما باید به ارزش های انسانی که همگان در جامعه می بینند بیشتر توجه کنیم این در حالی است که در مقابل آن پرهیز از منکرات آمده است.

دانشی با ذکر این مطلب که راهکار دیگری که موجب هدایت اجتماعی و تقویت ارتباطات اجتماعی می شود منش نسبت به انسان جاهل است، بیان کرد: جاهل به دو معناست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفو و گذشت به یک واکنش دائمی در زندگی تبدیل شود

عفو و گذشت به یک واکنش دائمی در زندگی تبدیل شود