مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 10:512019-10-20اقتصادي

توان قطعه سازی آذربایجان شرقی فراتر از صنعت خودروسازی است


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: قطعه سازان استان در حال حاضر غیر از صنایع خودروسازی، توان تولید و تامین قطعات صنایعی نظیر نفت، - گاز، پتروشیمی و صنایع ریلی را دارا هستند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حبیب امین زاده اظهار کرد: علی رغم تولید 97 درصد قطعات تراکتور و 30 درصد انواع قطعات خودرو و وسایط نقلیه سبک و سنگین کشور در آذربایجان شرقی، توانمند سازی قطعه سازان برای ورود بیشتر به بازار تامین قطعات صنایع وابسته به مجموعه نفت و پتروشیمی و صنایع ریلی و سایر قطعات صنایع ماشین سازی و تجهیزات ضروری است .

وی ادامه داد: 600 کارگاه و کارخانه قطعه سازی و تولید متنوع لوازم یدکی زمینه اشتغال نزدیک به 25 هزار نفر را فراهم کرده است که تنها بخشی از این ظرفیت در مسیر تامین وتولید قطعات خودرویی است .

وی در ادامه با اشاره به وجود زیرساخت های لازم دو صنعت خودروسازی و قطعه سازی در استان اظهار کرد: با تکیه بر نیروهای بومی و مطالعات انجام گرفته، ظرفیت لازم برای تبدیل استان به قطب سوم تولید خودرو در کشور وجود دارد .

امین زاده گفت: صنعت خودروسازی در کشور یک صنعت استراتژیک بشمار می رود؛ چراکه بنیان بسیاری از واحدهای تولیدی بر اساس قطعه سازی و خودروسازی استوار است و بر همین اساس این استان توان تولید 70 د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توان قطعه سازی آذربایجان شرقی فراتر از صنعت خودروسازی است

توان قطعه سازی آذربایجان شرقی فراتر از صنعت خودروسازی است