مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 08:232019-10-20بين الملل

17 هزار هکتار تاغ زار به عنوان جنگل های دست کاشت در گرمسار کشت شد


رییس اداره منابع طبیعی گرمسار بابیان اینکه احیای مناطق بیابانی از سیاست های منابع طبیعی این شهرستان است، گفت: 17 هزار هکتار تاغ زار به عنوان جنگل های دست کاشت در گرمسار کاشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسماعیل عرب معصومی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی گرمسار ضمن بیان اینکه 17 هزار هکتار تاغ زار به عنوان جنگل های دست کاشت در گرمسار کشت شده است، ابراز داشت: تخریب پوشش گیاهی مراتع، اصلی ترین عامل تولید گردوغبار محسوب می شود لذا برای جلوگیری از پیشروی بیابان از گونه مقاوم به خشکی تاغ برای احیای بیابان استفاده شده است.

وی ضمن بیان اینکه 10 هزار و 523 هکتار اراضی بیابانی در این شهرستان وجود دارد، افزود: شهرستان گرمسار با میانگین بارندگی 120 میلی متر و مساحتی بالغ بر 524 هزار هکتار که 284 هزار هکتار آن را اراضی بیابانی و کویری احاطه کرده است.

رییس منابع طبیعی گرمسار ضمن بیان اینکه این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر بادهای غالب موسمی شهریار و سمنان همواره با تهدید جدی حرکت شن های روان و جابجایی تپه های ماسه ای مواجه بوده است، ابراز داشت: برای پیشگیری از گسترش اراضی بیابانی و مهار گردوغبار در منطقه اقداماتی نظیر کشت تاغ صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 هزار هکتار تاغ زار به عنوان جنگل های دست کاشت در گرمسار کشت شد

17 هزار هکتار تاغ زار به عنوان جنگل های دست کاشت در گرمسار کشت شد