مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 07:572019-10-20اجتماعي

طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان رفسنجانی آغاز شد


معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی و پایه هفتم در مدارس شهرستان رفسنجان آغاز شد.

- پروین نخعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح وارنیش فلوراید از سال 94 همزمان با سراسر کشور با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در شهرستان رفسنجان آغاز شد.

نخعی ادامه داد: تا سال 96 دانش آموزان اول تا ششم مقطع ابتدایی در این طرح پوشش داده شدند و از سال 97 دانش آموزان مقطع هفتم به این طرح اصافه شدند.

وی با بیان اینکه هر ساله با همکاری آموزش و پرورش این طرح اجرا می شود، افزود: این طرح طی دو مرحله در سال انجام می شود، مرحله اول از اواخر مهرماه آغاز می شود و به مدت سه ماه طول می کشد و مرحله دوم از اوایل اسفند آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: آمارها و تحقیقات جهانی نشان می دهد اگر این طرح به خوبی اجرا شود 25 تا 70 درصد پوسیدگی دندان ها را کاهش می دهد.

نخعی با بیان اینکه امسال از تکنیسین های دانشگاهی بهداشت دهان و دندان در این طرح استفاده می شود، عنوان کرد: این طرح در پیشگیری از پوسیدگی دندانها و در متوقف کردن روند آسیب دندان های در حال پوسیدگی کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان رفسنجانی آغاز شد

طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش آموزان رفسنجانی آغاز شد