مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 06:562019-10-20بين الملل

پامپئو: همچنان به صلح و ثبات افغانستان متعهدیم


وزیر امور خارجه آمریکا در پی کشته شدن ده ها تن از نمازگزاران در انفجارهایی در یک مسجد در استان ننگرهار افغانستان گفت، واشنگتن همچنان به صلح و ثبات در این کشور متعهد باقی می ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته خبرگزاری رویترز، روز جمعه مسجدی واقع در منطقه جو دره در حوزه موسوم به هسکه مینه در استان ننگرهار در شرق افغانستان، به هنگام برگزاری نماز جمعه هدف انفجارهایی قرار گرفت که دست کم 69 کشته برجای گذاشتند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای در واکنش به این حمله اظهار کرد: آمریکا همچنان به صلح و ثبات در افغانستان پایبند می ماند و به مبارزه اش با تروریسم ادامه می دهد.

ما در کنار مردم افغانستان که صرفاً خواستار صلح و یک آینده آزاد از هر گونه اقدامات منزجرکننده خشونت آمیز هستند می ایستیم.

سهراب قادری، یک عضو شورای ولایت ننگرهار گفت: این مسجد که ظرفیت میزبانی از بیش از 150 نمازگزار را دارد، به هنگام منفجر شدن بمب هایی که در داخل آن کار گذاشته بود، مملو از جمعیت بود.

قادری در جدیدترین آمار از تلفات این انفجارها گفت: ما اجساد 69 تن شامل چند کودک و افراد سالمند را به خانواده هایشان تحویل دادیم و حتی ممکن است زیر آوار اجساد بیشتری مدفون باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پامپئو: همچنان به صلح و ثبات افغانستان متعهدیم

پامپئو: همچنان به صلح و ثبات افغانستان متعهدیم