مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 06:352019-10-20اقتصادي

زنان روستایی ناجی اقتصاد روستا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، زنان روستایی از گذشته های دور علاوه بر کار در خانه در فعالیت های بیرون از منزل نیز فعال بوده اند و نقش ویژه ای ایفا می کردند.

امروزه نیز زنان روستایی همچون گذشته در افزایش درآمد خانواده و توسعه اقتصادی روستا نقش بارزی دارند، مری که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

صندوق خرد زنان روستایی با هدف افزایش فعالیت زنان روستایی، افزایش درآمد خانوار و ارزش قائل شدن به اقدامات زنان در 32 روستای استان تشکیل شده است.

یک بانوی کارآفرین از روستای قراکند رزن که در 18 سال گذشته در زمینه تولیدات چرمی و کشت زعفران فعالیت می کند اظهار کرد: در حال حاضر با 15 خانم در حال فعالیت هستیم.

بتول سلطانی با بیان اینکه بنده صندوق خرد اعتبارات روستایی در روستای قراکند را مدیریت می کنم ادامه داد: 54 نفر عضو این صندوق هستند و با دریافت تسهیلات مشاغل خانگی راه اندازی می کنند.

تأثیر صندوق خرد زنان روستایی در اشتغال بانوان وی با بیان اینکه زنان روستایی بعد از آموزش در منازل خود مشغول کار می شوند افزود: صندوق خرد زنان روستایی در اشتغالزایی برای بانون بسیار تاثیرگذار بوده و استقبال هم از آن خوب بوده است.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: این صندوق را از سال 83 راه اندازی کردیم، فعالیت آن بعد از مدتی به دلیل عدم پیگیری از بین رفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان روستایی ناجی اقتصاد روستا

زنان روستایی ناجی اقتصاد روستا