مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 06:252019-10-20اقتصادي

بذر گندم را از شرکت های تولیدکننده گندم دریافت کنید


رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان در استان، بذر گندم را از شرکت های تولیدکننده رسمی بذر گندم دریافت کنند.

- جواد تاراسی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر کشت گندم پاییزه در استان آغاز شده است و بر اساس آنچه که اعلام شده، پیش بینی می شود که فقط در شهرستان زنجان، در سال زراعی 99 - 98 حدود 56 هزار هکتار از اراضی به کشت گندم اختصاص یابد.

این مسئول ادامه داد: در استان زنجان 11 شرکت تولیدکننده رسمی بذر گندم را داریم که اقدام به تولید بذر می کنند؛ همچنین امسال 16 هزار تن تولید بذر اصلاح شده گندم در استان زنجان را داشتیم.

وی افزود: کشت بذور اصلاح شده باعث کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری شده و ارزش اقتصادی بسیار بالایی نیز دارد و بهتر است، کشاورزان از بذور اصلاح شده استفاده کنند.

تاراسی با بیان اینکه بذر از نهاده های مهم تولید بخش کشاورزی محسوب می شود، تصریح کرد: استان زنجان در بحث تولید بذر گندم در سطح کشور رتبه سوم کشوری را دارد که در این بین جهادکشاورزی از تولیدکنندگان بذر اصلاح شده گندم حمایت خوبی دارد.

وی یادآور شد: امسال 145 میلیارد ریال یارانه به این شرکت ها پرداخت شده است ولی به علت کمبود منابع، حمایت بلاعوض 13 میلیارد ریال بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذر گندم را از شرکت های تولیدکننده گندم دریافت کنید

بذر گندم را از شرکت های تولیدکننده گندم دریافت کنید