مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 05:562019-10-20پزشكي

پوکی استخوان و راه های پیشگیری از آن


پوکی استخوان، نوعی بیماری است که با نشانه هایی مانند چگالی پایین مواد معدنی و ترکیبات بیوشیمی در بافت استخوانی مشخص می شود که برای آگاهی همگانی از این بیماری و راه های پیشگیری از آن توسط سازمان بهداشت جهانی روز 20 اکتبر برابر با 28 مهر به نام روز جهانی .

- پوکی استخوان، نوعی بیماری است که با نشانه هایی مانند چگالی پایین مواد معدنی و ترکیبات بیوشیمی در بافت استخوانی مشخص می شود که برای آگاهی همگانی از این بیماری و راه های پیشگیری از آن توسط سازمان بهداشت جهانی روز 20 اکتبر برابر با 28 مهر به نام "روز جهانی پوکی استخوان" نام گذاری شده است.

مطب دکتر فقط 15 صندلی برای نشستن دارد و بقیه در گوشه اتاق انتظار و راهرو بیرون مطب ایستاده اند و به مرور زمان تعداد بیماران چهار مطب هم اضافه می شود و برخی که نوبت از قبل ندارند باید تا ساعت 21 منتظر بمانند.

منشی می گوید این وضعیت هر روز مطب است چون ما چیزی از پوکی استخوان و آرتروز و راه های پیشگیری از آن را نمی دانیم.

مردی که دهه پنجم زندگی را سپری می کند در گفت وگو با ایسنا،گفت: بیش از 30 سال از عمرم را به عنوان رفتگر از ساعت پنج صبح تا دو بعد از ظهر در سرمای استخوان سوز زمستان و گرمای طاقت فرسای تابستان در خیابان ها و کوچه های شهر خدمت کردم، اما امروز دچار انواع بیماری شده ام.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوکی استخوان و راه های پیشگیری از آن

پوکی استخوان و راه های پیشگیری از آن