مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 05:532019-10-20سياسي

پذیرایی از زوار امام حسین در موکب کوچکترین شهر قروه+فیلم


خدمت به زائران کربلا از خصوصیات بارز مردم ایران است و همه خود را خادم امام حسین(ع) می دانند که برپایی یک موکب مردمی در کوچکترین شهر قروه در مسیر بازگشت زائران مصداق بارز این گفته است.

- امام جمعه شهر دزج گفت: امام حسین(ع) مظهر انسانیت و دلدادگی و حامی مظلومان بودند و نمونه آن در روایات و کتب اسلامی آمده است و  نشانه های آن نیز بعد از 1400 سال در جوامع اسلامی نمایان است.

حجت الاسلام حسین پناهی ادامه داد: این موکب با حمایت مردم شهر دزج و کسبه آن از 3 سال پیش فعالیت خود را با هدف خدمت به زوار آغاز کرده و مردم چنان عاشقانه در قالب خادم در آن فعالیت دارند که برای بعضی از آنها خدمت به زائران از کار و فعالیت روزانه شان واجب تر است.

وی تصریح کرد: در کنار پذیرایی از زائران، نمازخانه ایجاد شده است و در کنار آن مداحی و مراسم نوحه و سینه زنی نیز برگزار می شود.

امام جمعه دزج اذعان داشت: موکب خادم الحسین شهر دزج نقطه عطف میان زائران چندین استان کشور مانند اردبیل، زنجان، تبریز و شهرهای بیجار، قروه، سریش آباد و.

است که گلوگاه خروجی کردستان به مرز مهران و ورود به کربلا محسوب می شود.

یکی از جوانان خادم موکب گفت: 28 سال سن دارم و چند سال پیش در مراسم اربعین در کربلا با حال و هوای خادمان که با کمترین امکانات از زائران پذیرایی می کردند، آشنا شدم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرایی از زوار امام حسین در موکب کوچکترین شهر قروه+فیلم

پذیرایی از زوار امام حسین در موکب کوچکترین شهر قروه+فیلم